Dag 7 - Reisverslag uit Netanya, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Netanya, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Harry Huntink

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 September 2008 | Israel, Netanya

De eerste vrije dag!!!!!!

Zo, eindelijk eens een vrije dag na zoveel zware en vermoeiende dagen. Lekker uitslapen, douchen en rustig ontbijten zonder tijdslimiet. Heerlijk. Maar toch om 10.30u cappuccino met gebak bij restaurant Scotsman. Grote hilariteit natuurlijk toen ik verscheen met stropdas voor. Heerlijk stuk gebak. Na de koffie eerst even naar het hotel om Joke gedag te zeggen en een goede terugreis te wensen. Daarna kan ieder voor zich gaan wandelen, winkelen of naar het mooie witte strand om te relaxen. Na de lunch van een heerlijk broodje met geklutst ei rauwkost en friet er in heerlijk langs de boulevard onder de palmen zitten in de schaduw met weer zo'n lekkere bak cappo. Joop wordt door 4 dames geassisteerd en geadviseerd bij het kopen van mooie shawls voor zijn Ria. Er worden veel sierraden bekeken met onze hollandse mentaliteit van kijken..kijken..maar niet kopen. Ook de gezonde drank van uitgeperste granaatappels wordt door ons geproefd en als bijzonder ervaren. Om de kaarten te posten moeten er natuurlijk postzegels gekocht worden, maar helaas is het postkantoor gesloten en moeten de thuisblijvers nog even wachten op de kaart.
Het diner,zo gezellig aan ronde tafels waar je je rond kunt eten aan spaghetti met saus vooraf,kruidige kippensoep,goulash met puree en doperwten, rauwkost en druiven toe gaan we lekker uitbuiken aan de boulevard.Op weg terug naar het hotel kunnen Betsie en Liesje de verleiding van joodse muziek en dans niet weerstaan en zijn dan ook even gaan buurten. Ze zijn welkom. Als de koffie wordt geserveerd is er ook aan hen gedacht. Aangekomen bij het hotel, waar we nog een poos buiten zitten, horen we dat Joke op Frankfurt is gestrand en in een hotel wordt ondergebracht om donderdag de reis te vervolgen. Ook horen we dat voor meerdere personen de vloek van de Farao niet in Egypte is gebleven.Het is nu onderhand 00.25u dus: oogjes dicht en snaveltjes toe. slaap lekker
Harry