Dag 11 - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Harry Huntink

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 September 2008 | Israel, Tiberias

Eerst aan Joke Bos de hartelijke groeten en veel beterschap van ons allemaal.En sterkte bij de operatie.

Vandaag gaan we naar de Golan, gelegen in hoog Galilea. Harrie en Betsie blijven achter, zij voelen zich niet lekker. Op weg naar Sefad draagt Wim een heel mooi gedicht voor. In Sefad bezoeken we een hele oude synagoge, waarbij Jozef ons de kast stiekem opent met de Thora-rollen voor de feestdagen. Hierin staan bijzondere rollen, kelken en doeken. De synagoge was overwegend blauw van kleur, wat vroeger voor de Joden betekende dat als de duivel zou komen hij dacht in de hemel te zijn en dan weer vertrok.Na het koffiedrinken krijgen we zelfs een uurtje tijd rond te kijken in het kunstenaarsdorp. De lunch is weer een picknick in het Jordaanse park aan de voet van de oorsprong van de jordaan. De broodjes tonijn en kaas zijn weer aanwezig. We maken een lange wandeling van ong. anderhalf uur naar de watervallen van de Banjas. De Jordaan wordt gevormd door 3 beken: de Dan, de Hatsbani en de Banjas, deze ontspringen aan de voet van de berg Chermon. Elf mensen zijn bij de picknickplaats achter gebleven om met chauffeur Motti naar het eindpunt te gaan en de groep daar weer op te pakken. Een loodzware maar bijzonder mooie tocht met hoogteverschillen in de vorm van steile hellingen op en af en hoge trappen. We zagen nog een wilde klipdas(een zeer groot uigevallen cavia) en hagedissen. Omdat we op de golan hoogvlakte zijn rijden we naar een uitkijkpost aan de Syrisch-Israelische grens. V. N. soldaten vormen een buffer in niemandsland. Er staan Israelische reservisten die veel plezier hebben. Zelfs een met een rasta kapsel. Het lijkt wel Bob Marley. We bezoeken nog Qazrin, de hoofdstad van de golan voor een koffiestop en wat ronddwalen en zien ook de schuilkelders in geval van aanvallen. We gaan weer terug naar Tiberias. Wim leest nog een rijm voor over de vrouw (in de verbouw). De dag zit er weer op.
Morgen helaas de laatste dag.
Harry

• 28 September 2008 - 20:46

Henri-Thea Weijers:

Hallo allemaal,
    Wat is het toch leuk om jullie te kunnen volgen.
    Geweldig verslag.

Jammer voor Joke, veel sterkte maandag en een spoedig herstel.

Voor de laatste dag nog veel plezier en een goede terugreis dinsdag.
    Groeten aan Toos.

• 29 September 2008 - 11:09

Edith:

Hoi pap en mam, jullie reis zit er al bijna weer op... Het klinkt als een fantastische trip, hadden jullie niet stiekem nog wat langer willen blijven?
    Wij genieten hier in India nog volop, en zijn na 11 dagen nog niet eens op de helft... Morgen gaan we met de nachttrein, en dan volgt een bezoek aan de Taj Mahal.
    Veel plezier met de laatste dag!
    x Edith

• 29 September 2008 - 14:31

Veronique Annink:

Leuk om te lezen over jullie avonturen! Een goede en behouden terugreis gewenst voor het hele gezelschap en speciale groetjes en liefs voor mijn moeder Lenie en aan Ellie! Tot gauw weer.

• 29 September 2008 - 21:33

Inge Leuverink:

Lieve mamma,
    ik heb jullie reis met veel plezier gevolgd (bedankt Harry en anderen!). Ik ben benieuwd naar je eigen verhalen. Morgen een goede reis terug voor jou en al je reisgenoten.
    Inge, Jeroen, Sem en Sterre

• 01 Oktober 2008 - 08:01

Jetty:

Hallo Harry,
    Jullie zijn weer terug in Nederland na een geweldig mooie reis.Ik heb net mijn moeder,Celine,gesproken en ik vertelde haar dat ik zo enorm heb genoten van de dagelijkse berichtgeving van jullie belevenissen tijdens jullie reis. Ik wil jou en ook je vrouw Heleen daarvoor heel hartelijk danken! Jullie hebben een groot compliment verdiend!
    Hartelijke groeten, Jetty

• 01 Oktober 2008 - 11:53

Joyce De Schepper:

Beste allen,

Mede dankzij jullie als gezelschap heeft mijn moeder een geweldige reis gehad. Fantastisch! Aan de hand van de reisverslagen leek het alsof we er zelf een beetje bij waren. Binnenkort blikken we nog eens uitgebreid terug met live commentaar van Celine. Ook dan biedt het verslag een prima houvast. Nogmaals hartelijk dank voor alles en speciaal voor 'verslaggever Harry' die het reisjournaal verzorgde.

Met hartelijke groet, Joyce