Dag 4 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Harry Huntink

Blijf op de hoogte en volg Harry

22 September 2008 | Israel, Jeruzalem

Na een stevig ontbijt wilden we om 07.45u vanuit Petra vertrekken toen Liesje getroffen werd door de vloek van de Farao. Gelukkig kon ze nog bij haar koffer komen . Wat een geluk bij een ongeluk. Vertrekken dan richting Amman om dan via de King Hussain brug de Jordaan over te gaan op weg naar het beloofde land. Tussendoor weer even een koffiestop enz. en komen dan om 11.45u aan de grens. Daar sta je dan te wachten,wachten en nog eens wachten . er werd zeer selectief gewerkt en het was er ook erg druk met moslims die van een bedevaart terug kwamen. Om 15.15u konden we eindelijk na vele controles, waarbij Heleen en ik er tussenuit gehaald werden. .....voor wat??... geen idee, en Wim zich niet als een hond liet behandelen, eindelijk de grens passeren en in onze eigen bus overstappen en via Allenby Bridge Crossing Point voet op Israelische bodem zetten.Onderweg naar Jeruzalem passeerden we Palestijnse nederzettingen en bedoeinen die als nomaden leven. In Jeruzalem gingen we direct naar de Olijfberg om zoals Jesus de berg af te dalen. Tussendoor nog een bezoek aan het Joodse kerkhof met ong. 70.000 graven. Wat een inmense aanblik. De meeste joden liggen begraven op Shabat afstand van de joodse wijk, d.w.z. op de afstand die een jood op de shabat mag lopen. Van hier naar de tuin van Getsemanie en de Kerk van alle Naties, ook genoemd de Kerk der Smarten. De voorgevel wordt gesierd door een prachtig mooi mozaiek.Van daar door naar hotel Caesar waar we Joke op een ingenieuze manier vanuit de bus in het hotel brengen: een stoel op een koffertrolly en daar joke bovenopen duwen maar....het leek net de Koningin met zoveel bekijks en applaus. Ze kan er ook nog wel weer om lachen. Na de tijden van morgen gehoord te hebben en een heerlijk diner wordt het weer bedtijd na eerst nog even het internetcafe bezocht te hebben. Harry

• 23 September 2008 - 08:02

Monique Bos:

Ik ben de dochter van Joke en Wim Bos.Je begrijpt wel dat het even schrikken was toen het bericht van mijn moeder kwam.Gelukkig houd ze altijd goede moed,dus dit gaat ook weer goed komen.Leuke verhalen en nog een fijne werkvakantie.Groetjes aan Joke en Wim .