NAAR VALETTA - Reisverslag uit Sliema, Malta van Harry Huntink - WaarBenJij.nu NAAR VALETTA - Reisverslag uit Sliema, Malta van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

NAAR VALETTA

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

05 September 2009 | Malta, Sliema

Na een stevig ontbijt naar de bus, die vanwege de nauwe straatje van Sliema niet voor ons hotel kan komen,een honderd meter verder aan de boulevard ingestapt. Dat ging een heetgebarkerde Maltees schijnbaar niet snel genoeg en zo bleek hij achteraf de politie te hebben gebeld. Hoe zuiderlijker hoe korter het lontje schijnbaar.Maar na een korte rit in Valetta op het busstation aangekomen waar we naast de originele Malta-bussen(zeer oud en donkergeel) parkeren en via de hoofdpoort de stad binnengaan.We lopen dan via het oude opera gebouw en de vestingwal naar de Upper Baccara Garden met het uitzicht op de haven dan door de Merchant-en Zachariasstraat, met allemaal mooie gevels en oude balkons, waarvan een deel nog in oude staat. Vandaar naar de st. Johns Co Kathedraal met imposante rijke Roomse versieringen, de vloeren bedekt met prachtige kleurrijke marmeren zerken en kapelletjes uit verschillende landen. In het Auratorium het schilderij met de onthoofding van Johannes de Doper geschilderd door Caravaggio. Vandaar naar een oud ziekenhuis van de Joaniterorde voor een filmvoorstelling over de geschiedenis van Malt. Erg interessant, zonder vriend of vijand een verkeerd beeld toe te delen. Vandaar terug naar de oude bovenstad (een hele beste klim) voor de lunch.
Een 3 gangen lunch werd het met ijs na. Je zou je bijna in het ijsje verslikken. Ons diner in het hotel kunnen we met een uur verschuiven.Met de bus weer terug naar Sliema, nog geen 10 minuten, zokart liggen de plaatsen bij elkaar voor een boottocht door de haven om de stad vanaf het water te bekijken. Je krijgt zo een beeld van de oude ciltuur van het eiland, prachtig!!!
Van de mogelijkheid om terug te wandelen naar het hotel (ongeveer 15 minuren) wordt maar door 2 mensen gebruik van gemaakt zelfs als de tocht ook langs allerlei winkeltjes zal leiden. De vermoeidheid is bij de dames denk ik groter dan de kooplust.Om 19.00u diner en daarna zal er op de boulevard ter ere ven de geboortedag van Maria een groot vuurwerk worden afgestoken waar we gisterenavond al een voorproefje van gehad hebben tot ergernis van meerdere ouderen die miet konden slapen.

Morgen naar het zuiden richting Mosta

• 06 September 2009 - 14:53

Ans Te Pas.:

Hallo Harrie en andere reisgenoten.

Heel fijn om jullie te volgen.
    Geniet!
    Haryelijke groet en een fijne reis.
    Ans

• 06 September 2009 - 16:47

Astrid Smid:

Beste Harry en reisgenoten,
    Hartelijk dank voor de onderhoudende verslaglegging van jullie avonturen. Het is erg leuk om jullie (van een afstandje weliswaar) te volgen.
    Wij wensen jullie heel veel plezier toe en een goede reis.

Groetjes van Jan en Astrid Smid.

Speciale groeten aan Til van Gool en Harry Smits (mijn buurman in de kerkbank)

• 06 September 2009 - 17:27

Joke Doornbos-Pasman:

Hallo Harry,

Wat fijn dat we middels jouw verslag kunnen volgen waar ons moedertje zich bevindt!
    Wil je haar de groeten doen en haar veel plezier wensen?
    Joke, Jan, Dirk en Lieke

• 06 September 2009 - 18:50

Marijke Wennink:

Wat superleuk deze waarbenjij.nu
    .... fijn van jullie te horen en alles te volgen.
    Veel plezier en geniet ervan allemaal.
    groet aan JoopWennink en zijn zussen en natuurlijk aan jullie allemaal vanuit Houten.

• 06 September 2009 - 19:03

Arjen:

Wat leuk en hip dit blog! Benieuwd naar de avonturen die gaan komen :)
    Groetjes en knuffel,

Arjen

• 06 September 2009 - 19:08

Ton En Thea Wennink:

Hallo, allemaal, fijn dat alles zo voorspoedig gaat: houden zo! Geniet samen maar van alle mooie dingen die gezien kunnen worden, van lekkere hapjes en slokjes: dit hoort allemaal bij goed vakantie vieren! We duimen voor prettig weer!
    Groeten en tot spoedig weer!

• 06 September 2009 - 20:09

Simone:

Grandioos die website!!!Ben nieuwsgierig naar wat komt: bedankt! Geniet allemaal en blijf gezond! Groet aan Ans, Joop en Truus.