Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

10 September 2009 | Italië, Palermo

Vandaag een lange reisdag. Om 08.00u vertrekken we richting Siracusa voor een bezoek aan de opgravingen in Park Archeologique Neapolis. We zien het Grieks en Romeins theater en de grotten van Dionisos, deze grot is ontstaan door uitholling van een aquadukt, ook wel het oor van Dionisos genoemd met een fantastische akoestiek. Een gids gaf nog even een aria " O Solo Mio " weg dat klonk geweldig. Vandaar door naar de Dom, ontstaan op een Griekse tempel. Door de materialen van de Tempel te hergebruiken is een nieuwe Barokkerk ontstaan. De Griekse zuilen zijn nog duidelijk zichtbaar in de zijmuur. Enkelen van ons zijn nog met onze Duits sprekende gids Andrea naar de bron bij de haven gelopen. We zijn op tijd bij de lunch in de bovenzaal van het restaurant waarvan de grotzanger de eigenaar blijkt te zijn. Een heerlijke pasta met wijn, water en fruit erbij. De wijn zakt menigeen in de benen, wat niet erg is, want we hebben een rit van ong. 275 km. naar Palermo voor de boeg. Dus even oogjes dicht.....Halverwege nog even een koffiestop en dan weer verder. We rijden langs mooie glooiende berghellingen met fruitbomen afgewisseld met roggevelden en koeienboerderijen. We worden nog getrakteerd op een flinke onweersbui maar dat weerhoudt Joop M. er niet van om een eigen uitleg over de stranding van Paulus te geven en Harrie S. enkelen van zijn limmerikken voor te lezen. Rond 19.00u komen we bij het hotel aan.Een schitterende aanblik. Binnen ook alles even mooi en modern. Na het diner krijgen we nog instrukties voor morgen en zijn verder de avond vrij.
Morgen naar Palermo-stad.

Groetjes Harry en Heleen

• 11 September 2009 - 08:17

Edith:

Nou pap, dat klinkt goed hoor! Wij starten dit jaar met Italieonline.nl, misschien kunnen we je inhuren als webtekst-schrijver? ;-)
    Veel plezier vandaag in Palermo, en pas op voor de maffia! :-)
    x van ons

• 11 September 2009 - 10:43

Ans Te Pas.:

Dag harry en Heleen.
    Fijn dat ik jullie kan volgen en weet hoe het gaat.
    Hier is ook het een en ander gebeurd, dat horen jullie wel bij terugkomst.
    Laat niemand zich laten ronselen door de maffiosi.
    Geniet nog lekker en de groeten aan allemaal.
    Ans

• 11 September 2009 - 14:43

Aad Muntz:

Beste Ans
    Je kaart ontvangen, bedankt We vojgen je reis
    per dag.
    Goede thuisreis en de groeten van Cock.
    (bestemd voor Ans Wennink)

• 11 September 2009 - 15:06

Kitty:

Ineke, Geniet van de laatste vakentiedagen en goede thuisreis gewenst.
    Groeten van Theo en Kitty

• 11 September 2009 - 16:31

Jitske En Henk:

we volgen jullie reis,maar we zouden graag eens willen horen hoe het onze buurvrouw Antoime vergaat.

• 11 September 2009 - 18:39

Carmen En Conny:

Hallo Harry, Palermo het hart van de mafia, ik heb gehoord van ma (Lenie) dat het hotel heel mooi is en het eten super lekker, nog even genieten van de laatste dagen, het is een leuke en mooie reis.
    groetjes Carmen en conny

• 11 September 2009 - 18:58

Fien Visser-hell:

hallo
    harry en heleen geweldig het verslag van de reis dat is echt genieten groet regien van mij en ik wens jullie allemaal een goede terugreis en bedank voor julie mailtjes groetjes
    fien visser-hell

• 11 September 2009 - 21:04

Nico En Lia:

Hallo Harry,

Geniet allemaal nog even van de mooi reis.
    We wensen iedereen een goede terugreis!
    Lieve groetjes aan Lenie M.
    Groeten, Nico en Lia

• 12 September 2009 - 11:13

Susanne:

Lieve mam (Betsie)geniet nog even van de laatste dagen het is leuk om jullie reis te volgen. Bij ons verloopt alles echt heel goed. Tot gauw liefs, Susanne