Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Palermo - Reisverslag uit Palermo, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

11 September 2009 | Italië, Palermo

Dit zal vanavond voorlopig het laatste verslag van onze reis worden want morgen brengen we eerst nog een bezoek aan Monreale om dan aan de lange terugreis naar Catania te beginnen, en weer met de catamaran naar Sliema te varen, waar we 's avonds rond 11u/12u aan hopen te komen.We worden dan om 05.00u weer gewekt om naar het vliegveld te gaan ri. Dusseldorf. dus da's allemaal erg krap. Ik zal het thuis dan afmaken.

Stadsbezichtiging Palermo

De zon schijnt vandaag al vroeg en Luciano brengt ons van Terrasini naar Palermo de hoofdstad van Sicilie. We komen op de Piazza Verdi voor het grote operagebouw Massimo, het grootste van Europa en wandelen dan daar door de nauwe straatjes naar de beroemde La Vucciria-markt. Een levendig schouwspel van kramen met allerlei soorten vlees, vis en groenten, uitgestald in de open lucht. Vlees en vis hangen in de volle zon. In deze straat komen we op honderd meter wel 3 kerkjes tegen, ruim 1 deur breed en wel 20 meter diep met prachtige versieringen. We zitten met Vic, Edy en Harrie op een terrasje achter een lekkere cappucino tot we gaan lunchen bij Pedro's Trattoria aan de Via Trabia. Na de lunch worden we opgewacht door onze gids Karin die ons meeneemt voor een stadswandeling door het centrum en naar de Rosalia-Dom. We worden voorzien van een oortje dat verplicht is om haar goed te kunnen volgen. Onze Belgisch sprekende gids wijst ons op een "topless bus" (een bus met open bovenkant voor de stadstour).De Dom met een front van 120 meter is binnen natuurlijk weer rijkelijk versierd. Dan naar het Noormannenpaleis waarvan een deel in gebruik is als parlementsbebouw, met de "Capella Palatina", een kapel van buiten en binnen vol met mozaiek van bijbelse afbeeldingen. We gaan weer naar Terrasini waar nog gelegenheid is om te zwemmen of uit te rusten van de wandeling voor we naar het diner gaan. De koffers moeten vanavond worden gepakt want morgen gaan we aan de terugtocht beginnen. Het zit er al bijna weer op .

groetjes Harry en Heleen

• 12 September 2009 - 08:29

Ans Te Pas.:

Dag Harry en Heleen.
    Hartelijk bedankt voor de mooie reisverslagen.
    Ik zal ze met plezier nog wel enkele malen doorlezen.
    Ik wens jullie een fijne dag nog en een voorspoedige thuisreis.
    Hartelijke groet
    Ans te Pas

• 12 September 2009 - 18:32

Joeri:

Hoi Harry en Heleen, jullie hebben weer een hoop meegemaakt. Zijn jullie ook nog met de "topless" geweest?

Fijne terugreis en tot snel.

Groet,
    Joeri

• 12 September 2009 - 19:40

Ton En Thea Wennink:

Ha, Doetinchem-groep! Dit moet weer een enorme belevenis geweest zijn en wat is er veel te zien - en dank jullie wel dat we vanaf afstand hebben mogen mee-genieten. Veel succes met het pakken en dan natuurlijk ook weer met de terugreis.. Kom allemaal weer veilig thuis! Groeten uit Uden van de Wenninken.

• 14 September 2009 - 12:47

Joke En Wim Bos:

Beste Harry en Heleen, Perfect.
    Goed en zeer leesbaar verslag. Niets dan lof voor zoveel inzet en daadkracht.
    We wachten de laatste 2 dagen af.
    Met een hartelijke en dankbare groet,
    Joke en Wim

• 15 September 2009 - 08:14

Harrie Smits:

Harrie en Heleen,
    Het is jullie weer zeer goed gelukt de reisin-
    drukken weer te geven.
    Helaas ben ik wat "sloe
    rig in de rakker" om het
    uitvoerig te lezen. Dat
    komt later wel.