Dag 2 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Harry Huntink

Blijf op de hoogte en volg Harry

19 September 2008 | Jordanië, Akaba

Na weer vroeg opgestaan te zijn(06.00u) en ontbeten, wilden we om 08.00 wegrijden maar een sleutel was niet ingeleverd en iemand had niet alles afgerekend, maar we konden daarna toch vertrekken voor een tochtje van ong. een uur naar Masada. Met de gondel omhoog, dan eerst heerlijk koel water tappen in de fles want je moest heel veel drinken. Logisch, in de hete zon (38 gr.) en op de kale vlakte. Geweldig om te zien, veel oude fundamenten en opgravingen en hele mooie vergezichten. Schitterend. Daarna naar bebeden en koffie drinken. Nou efficient werken hebbe ze daar ook niet uiitgevonden.
Voor je de koffie hebt en betaald hebben er 4 man je geholpen. Maar ja.. wij Nederlanders doen en kunnen het toch altijd beter. Daarna nog weer een mooie rit naar de Dode Zee. Nou daar ben je nog zo maar niet in, voor je als man zijnde een omkleedhokje hebt gevonden vliegen eerst 3 of 4 dames die zwempakken aan het passen zijn uit de paskamer en kunnen de mannen in de zaal en zich omkleden. lachen hoor... Nou, dan het water in. Heel apart dat drijven op dat zoute water, en na een poosje houd je het voor gezien en ga je de pekellaag weer afspoelen en probeert je weer te verkleden. Weer dames in onze kleedkamer maar gingen er nu niet uit dus vonden Joop, Theo en ik buiten een mooie achteringang van een eethuisje dus dan daar maar. Alles weer geregeld en op de plaats...dan lunchen met een heerlijk stokbrood tonijn of kaas en grapefruitsap of jus., Super.Dan de langer reis naarAkaba (ong. 3 1/2 u)
met midden in de woestijn een soort oase en supermarkt waar we even de benen kunnen strekken en iets verfrissen. Verder maar weer naar de grens met alle toestanden van allemaal en alles uit de bus en zelf met koffer de grens over lopen en weer in een nieuwe bus en verder maar weer.In Akaba een goed hotel, lekker gegeten en nu even het internet op bij de buurman. Nog even rondhangen in de stad en dan maar weer plat. Enkelen zijn bij het zwembad gaan zitten en tijdens het dollen daagde Irma Leuverink Herman Valk uit over het zwemmen. Ik doe mee zegt Herman. Irma springt met kleren en al in het bad dus Herman kon niet anders en......plons. lachen gieren brullen natuurlijk. Morgen is het om 06.00u weer gewekt worden en naar Petra. Het is echt een werk-vakantie hoor.
Ik hoop dat morgen in Petra weer een internet zit anders duurt het een dag langer voor het volgende bericht komt.
Tot ..? Harry