Naar Sicilie - Reisverslag uit Taormina, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Naar Sicilie - Reisverslag uit Taormina, Italië van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Naar Sicilie

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

08 September 2009 | Italië, Taormina

Eerst even dit: Door de slechte telefoonverbindingen zal niet iedereen een belletje gehad hebben vanuit Malta of Sicilie. Het is geen onwil maar onmacht. Geen zorgen, we vermaken ons best.

We worden vandaag om 02.00u ggewekt. In de hal staan koffie en sandwiches al klaar. Om 03.00u komen de mini-busjes voorrijden en brengen ons naar de t6erminal waar een grote catamaran " de Maria Dolores " aan de kade op ons ligt te wachten. We checken in, leveren de bagage af en vlijen ons neer in de confortabele fauteuils. Nog een uur wachten voor de afvaart. Precies 05.00u varen we de haven uitrichting open zee, de verlichte haven doet ons uitgeleide en we glijden de donkere nacht in. Eenmaal op open zee wordt de gaskraan verder opengedraaid en flitsen we door het water, voortgestuwd door 2 grote turbines, een spoor van witte golven achter ons latend. Het licht wordt gedimd, op de grote schermen verschijnt een film en menig oog wordt al snel kleiner en kunnen niet meer openblijven, zo ook de mijne. Ik geef me er dan ook maar even aan over...... Ik word wakker als het licht en ben dan samen met Edy net op tijd om van een prachtige zonsopgang te genieten boven het golvende water. We varen al ruim een half uur langs de kustlijn als we on 08.30u in Catania aanmeren na een mooie overtocht die voor enkelen van ons helaas toch iets anders verliep dan gedacht en de zakjes moesten gebruiken. ( weg sandwiches ) Luciano de chauffeur wacht ons op met zijn bus en brengt ons naar Bay Palace hotel in Taormina. De hostess had het laten afweten dus Wim op zijn beste Italiaans alles duidelijk uitgelegd. We verlaten het haventerrein en voelen ons direct weer thuis en kunnen aanschuiven in het hectische Italiaanse verkeer. Waren we de laatste dagen het woordje fille vergeten, we zitten er weer midden in. Het zal de afstand naar het hotel niet verkorten maar de tijd wel verlengen. we zien in de verte de Etna opduiken, haar top gehuld in wolken. Na een uurtje zijn we bij het hotel dat steil op een heuvel ligt en waar de bus niet kan komen. De koffers willen de boys voor 1.50 Euro per stuk wel bovenbrengen, maar dat is voor ons Hollanders natuurlijk niet acceptabel. dus...... De vriendelijkheid van de manager en het personeel "drijft over" maar na het indelen van de eerste kamers ebt het vooroordeel al snel weg bij het zien van het prachtige uitzicht over de baai omgeven door in terras gebouwde huizen.We zijn erg vroeg dus even een lunch regelen. Dat lukt Wim en we krijgen broodjes met worst, kaas en ham. Na de lunch de middag vrij te besteden. Een enkeling gaat naar de stad en een ander gaat even plat, als we maar om 19.30u aan het diner zitten. De tafels zijn netjes buiten op het dakterras gedekt met kaarsjes op de tafels, wordt het toch nog gezellig. Vroeg naar naar bed, morgen wacht ons weer vroeg de wekker om naar de Etna te gaan. WE HEBBEN ER ZIN IN

groetjes Harry en Heleen.

• 09 September 2009 - 21:30

Marijke Wennink:

Nog maar even de site checken dacht ik alvorens te gaan slapen, en zie! alweer een berichtje.
    Net op tijd om jullie allen een mooie LAVA ervaring toe te wensen! Geniet van deze unieke plek, met zijn desolate landschap, waar toch af en toe een bloemetje zich tussen het zwarte gesteente naar buiten weet te worstelen.
    Groetjes!!

• 10 September 2009 - 07:37

Edith:

Nou dat klinkt weer goed! Je krijgt al een echt schrijverstalent ;-)
    Wij hebben ondertussen een 3-zits bank besteld, en toch ook maar weer afgezegd (want paste niet door het trapgat...) en wachten nu op een 2-zitsbank. Komt helaas pas na Turkije, maar dan kunnen we eindelijk lekker op Onze Bank zitten...
    Buon divertimento in Sicilia!
    x Edith

• 10 September 2009 - 17:21

Ans Te Pas.:

Dag Harry en Heleen.

• 10 September 2009 - 17:24

Ans Te Pas.:

Weer fout.
    Dag Harry en Heleen.
    Het lijkt mij prachtig om de Etna in werking te zien.
    Dit neemt niemand jullie weer af.
    Geniet met volle teugen.
    Veel hartelijke groeten aan allemaal.
    Ans

• 10 September 2009 - 17:46

Marijke:

hahahaaaa als reaktie op Ans, hierboven.. hoop en wens jullie zeker NIET toe, de Etna IN WERKING te zien, ;)gewoon maar zo ervan genieten hoor!!!

• 10 September 2009 - 17:54

Carmen Mentink:

Harry, het is nog steeds erg leuk om jullie te volgen! jammer dat de etna zo in de wolken lag, maar ja wat wil je op die hoogte, nog heel veel plezier met iedereen en natuurlijk de lieve groetjes aan mijn moeder, Lenie M.