Naar Gozo - Reisverslag uit Sliema, Malta van Harry Huntink - WaarBenJij.nu Naar Gozo - Reisverslag uit Sliema, Malta van Harry Huntink - WaarBenJij.nu

Naar Gozo

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

07 September 2009 | Malta, Sliema

Vandaag zijn we een half uurtje vroeger uit de veren want we reizen vandaag voor een dagtrip naar Gozo. We rijden via de vissershaven st. Julian, st Pauls Bay en Mellieha naar de andere kant van Malta(da's ook maar een goed half uurtje) naar Cirkewwa, waar de veerboot al klaar ligt. We varen om 09.30u af en de oversteek zal ongeveer 25 min. duren. Nauwelijks van wal komt een van ons van de wc en vergeet de hand terug te trekken voor de deur dicht valt. De verwonding wordt door de kapitein verbonden. Ontschepen in Mgarr Harbour, waar een typische bus uit Gozo(net zo oud als die van Malta) in de kleuren grijs en rood op ons wacht. De bus heeft een toepasselijke naam: HOLY MARY. Het is al weer erg warm en Jackie deelt ons weer mee vooral veel te drinken. Tenminste 2 liter,helaas geen cola wijn of bier......maar water.We bezoeken de "reusachtige" resten van de Ggantija Tempels, vandaar door naar de Calypso cave in het noorden . Dan helemaal naar het zuiden naar Xlendi voor de mooie kliffen. Gozo is o.a. ook bekend om zijn kantkloswerk waar we ook een kijkje gaan nemen. Van daar door naar Dwejra point om de de Azure Window, Island Sea en Fungus Rock te bekijken alvorens te gaan lunchen. Na de lunch naar het centrum van Victoria, de hoofdstad, en bezoeken daar de st Georgus Basiliek waarvan het hoofdaltaar een replica is van die van de st Pieter in Rome.
Een deel van ons gaat met de gids via een hele steile klim mee naar de Citadel voor een geweldig panorama. De overigen blijven beneden en gaan wat winkelen en uitrusten. Tenslotte terug naar de haven en met de ferry terug naar Malta. We hebben echter twee snelle jongens in de groep die zelfs al een boot eerder wisten te halen. Het hielp hen niets want ze moesten toch op ons wachten maar konden wel alvast een lekker ijsje eten. Terug naar het hotel, even opfrissen en om 19.00u diner. In de bus maakte Wim ons allen nog even blij met de mededeling dat we vannacht al om 02.00u worden gewekt, 03.00u met mini-busjes naar de haven gaan en om 05.00u afvaren met de catamaran naar Sicilie. Al met al weer een geweldige dag. We zullen zien wat morgen ons brengt, jullie horen van ons.De reacties op de verhalen geven we door aan de betreffende personen en wordt zeer gewaardeerd.

groeten Harry en Heleen

• 07 September 2009 - 20:02

Dolf:

Leuk om de reis zo op de voet te volgen. Veel plezier verder en doe de groeten aan Henk en Aleid.

• 07 September 2009 - 21:02

Tineke Keuben:

Hallo Harry,

Ik vind het geweldig leuk om zo met mijn moeder (en jullie) mee te reizen. Heel veel sterkte vannacht met opstaan (oei, dat is toch geen vakantie....)en nog een boeiende en gezellige reis toegewenst.

Groetjes, Tineke Keuben

P.s. wil je mijn moeder Regien Keuben de groeten doen als je haar morgen op de boot ziet?

• 08 September 2009 - 08:34

Kitty Elshof:

veel plezier in Sicilie en de groeten aan Ineke en Tilly.groetjes van Theo en Kitty

• 08 September 2009 - 11:42

Betsie Putman-Pasman:

Dat is wel heel vroeg op. Veel plezier op Sicilie, zo heb je in ieder geval wat aan je dag.

Groetjes,
    Betsie

• 08 September 2009 - 12:24

Cock & Aad Nunspeet:

Ik volg de reis per dag.
    Hartelijk dank voor alle moeite.
    Laat dit even weten aan
    Ans, Joop en Truus Wennink. Eb de groeten natuurlijk.
    Cock en Aad

• 08 September 2009 - 14:39

Tom Huntink:

Hallo Harry,

Ik had de site doorgekregen van mijn moeder. Erg leuk om te lezen. Nog een fijne tijd daar allemaal en zou je de groeten aan mijn moeder willen doen?
    groeten,
    Tom Huntink

• 08 September 2009 - 14:58

Marijke Wennink:

Bijna word ik er jaloers van...wat een schitterende reis lijkt het me en wat is er veel te zien. Doe vooral Palermo onze groeten, daar hebben wij vh voorjaar genoten... en nog een tip om te gaan eten... bij Il Ghiottone Raffinato, op de via salvatore,vigo 3 midden in het centrum van Palermo. ZEER de moeite waard. Groet voor allen, Harry en Heleen, SUPER deze manier van info delen. Dank je wel! Groet ook aan mijn vader en tantes Wennink!

• 08 September 2009 - 15:47

Ans Te Pas.:

Hallo Harry en Heleen.

• 08 September 2009 - 15:52

Ans Te Pas.:

Een foutje in de regie.
    Hallo Harrie en Heleen.
    Fijn dat ik jullie kan volgen.
    Het is hier ook lekker warm.
    Midden in de nacht opstaan dat is pas vakantie.Wie zat er met de hand tussen de WC deur?
    Doe iedereen de groeten en geniet lekker.
    Ans

• 08 September 2009 - 19:30

Carmen Mentink:

Hallo Harry, leuk verslag van deze trip, maar wel vroeg uit de veren zeg! veel plezier en geniet met z'n allen.
    het weer is in ieder geval goed.
    Groetjes vanuit Zeddam.
    Carmen en Conny, groetjes aan Lenie Mentink en Marian

• 08 September 2009 - 20:26

Nico En Lia:

Hallo HarrY,

Wat leuk dat we de reis zo mee kunnen beleven.
    Het lijkt ons alleen wel heel erg vermoeiend! We wensen iedereen veel plezier op Sicilië.

Groetjes uit Zelhem aan Lenie Mentink en Marian.
    Nico & Lia

• 09 September 2009 - 17:47

Jan En Astrid Smid:

Jullie maken een prachtige reis en Harry beschrijft het al even mooi. Hoe is de oversteek naar Sicilie gegaan met de catamaran?
    Nog veel plezier en geniet van de cultuur en het lekkere eten.

Groeten Jan en Astrid Smid,

Doetinchem